Sports Lady®

Sports Lady®

21.7.2017

Burpee treeni 3,5 minuutissa



Kaksi ensimmäistä lomaviikkoa meni hyvin nollaten liikuntahommista. Nyt tällä viikolla kuitenkin kun oma kroppa ja mieli oli saaneet lepoa treeneistä, olen tehnyt erilaisia kotitreenejä. Ensi viikon sunnuntaista alkaen pääsen taas "rääkkäämään" mun tuntilaisia ja sitten lisääntyy taas oma aktiivisuus töiden puolesta ja vähenee taas omat treenit vähitellen. Teille olen nyt laittanut näitä treenivinkkejä tällä viikolla aika paljon. Kommentoikaa mitä tykkäätte, laitan näitä sitten jatkossakin!

Vaikka blogi on tapa jakaa hyvinvointi- ja treenivinkkejä teille, on se tavallaan myös vastapainoa työlleni. Ehkä arkisin en jaksa enää blogiin laittaa niin paljon treeniasiaa, kun elämä on sitä muuten aamusta iltaan työn puolesta. Sitten tulee kirjoitettua muutakin. Ja toki on kausia, milloin olen innostunut ruuanlaitosta (tällä hetkellä en ole jaksanut kokeilla uusia juttuja pitkään aikaan kun olen keskittynyt tavarasta luopumiseen ja sisutamiseen) tai kauneusjutuista.. Ja blogi on myös hyvinvoinnin lisäksi lifestyleä, joten sinnehän uppoaa kaikki muukin hyvinvointiin liittyvä treenin ja ravinnon lisäksi. 


Lomalla kun pääsin lepäämään ja stressi lähti helpottamaan ja ohjaamisen määrä väheni, on painokin pudonnut pari kiloa. Vaikka en mä nyt sillä tavalla ole stressannut, mutta työ on kuitenkin fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa (älkää käsittäkö väärin: mulla on maailman ihanimmat asiakkaat ja teistä saan myös virtaa!). Mutta kai yrittäjä stressaa vähän aina, tämähän on jatkuvaa työnhakua. Ja tottakai tässä työssä sitä antaa henkisestikin itsestään 110%. Nyt lomalla olen liikkunut vähemmän enkä ole ollut tiukkana syömisten kanssa. Olen ollut näistäkin asioista vähän lomalla.. Ja nyt vihdoin kun kroppa vuosien jälkeen on alkanut toimia, se ei kerää jokaista kaloria heti itseensä ja turpoa kuin ilmapallo kuten muutama vuosi sitten. Täältä voit lukea kilpirauhasen vajaatoimintaa ja painonpudotusta koskevan kirjoitukseni, jota luettiin melkein 10 000 kertaa! 




Burpee treeni

No siihen treeniin sitten! Muista taas lämmitellä. Juokse vaikka paikallasi tai tee pieni lenkki kodin lähistöllä. Hypi haaraperushyppyjä tai mitä vain, jotta saat kehon liikkeelle! 

30 sek burpee
30 sek askelkyykky eteen
30 sek burpee
30 sek askelkyykky taakse 
30 sek burpee 
30 sek punnerrus
30 sek burpee

Tee kaikki liikkeet putkeen. 3,5 minsaa menee itse harjoitukseen aikaan. Lyhyttä ja tehokasta taas. Voit tehdä yhden kierroksen tai 2-4. Itse tein eilen vain yhden kierroksen. Sekin riittää. Kotitreeneihin jaksaa ryhtyä silloin kun ne ovat tarpeeksi lyhyitä. Jos haluat lisähaastetta, ota kahvakuula lisäpainoksi askelkyykkyihin!





Hyviä treenejä ja ihanaa viikonloppua kaikille!

Xo
Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti