Sports Lady®

Sports Lady®

27.3.2017

Monday



"Maanantai on pahin päivä", sanoi lapseni aamulla herätessään. Kysyi mistä hän tuollaista oli keksinyt. Yksi tubettaja kuulemma sanoi niin.. Asenteet luodaan meille ihmisille jo pienestä alkaen. Ymmärrän, että teini-ikäiselle tubettajalle maanantai ei ole paras päivä kun pitää herätä kouluun, mutta kolmasluokkalaiselle se vielä voi olla hyvä päivä :) Ja keski-ikäiselle ihmiselle ehdottomasti hyvä tai paras päivä. 

Maanantai voi olla paras päivä tai sitten se viikon huonoin päivä. Se voi olla oikeastaan sinusta itsestäsi kiinni. Ihan miten asioihin suhtautuu. Ja vaikka maanantai ei varsinaisesti olisi suosikkipäivä, pitää olla kuitenkin iloinen kaikesta siitä hyvästä mitä on elämässä ja että ylipäätään herää.


pyöräilin aamulla töihin 


Tänään(kin) olen ollut tosi kiitollinen siitä, että saan tehdä tätä työtä. Saatoin lapsen kouluun. Aurinko paistoi. Sitten otin pyörän alle ja pyöräilin asiakkaalle. Nyt ei tarvinnut roudata pilatespalloja tai kahvakuulia, joten pyörällä pääsi hyvin. Koulussa olemisen ajan olin töissä. Ja sitten olin taas kotona vastaanottamassa pientä koululaista. Lähdettiin yhdessä skeittipuistoon ennen illan treenejä ja mun tunteja. Minulla on työ jonka koen merkitykselliseksi ja joka on mukavaa, vaikka toki se voimia vie välillä. Mutta työn ansiosta olen pystynyt myös maksimoimaan lapsen kanssa vietetyn ajan. Se on tosi tärkeää ollut itselle. 

Tietysti välillä tulee niitä hetkiä, jolloin toivon että minulla olisi tavallinen työ. Palkka juoksisi huolimatta siitä oletko töissä vai kipeä. Olisi illat vapaat ja ei tarvitsisi kantaa huoltaa niistä kausista kun on hiljaisempaa ja rahaa ei tule mistään. Voisi katsoa arki-iltana ne lapsen uimahyppykisat loppuun tai jäädä vain sohvalle istumaan. Kesäloman ajalta saisi palkkaa.. 

Työ täyttää ison osan elämää ja itse alaa vaihdettuani, olen pystynyt luomaan itselleni ja elämäntyylilleni juuri sellaisen työn ja elämän kuin olen halunnut. Elämäntyyli on kyllä alanvaihdon myötä myös muuttunut. Olen kiitollinen siitä, että olen voinut rytmittää työt näin. Maanatai on hyvä päivä minulle. Niin kuin keskiviikko ja lauantaikin. Tuntuu hyvältä kun ei tarvitse enää odottaa mitään. Ei viikonloppua tai lomaa. Arki rulettaa kun muistaa levätä vain tarpeeksi.




Ihanaa viikon alkua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti