Sports Lady®

Sports Lady®

1.6.2016

Siskonpeti ja yrittäjän arkea



Ei voi kun sanoa, että kyllä on ilmoja pidellyt. Tuntilaiset kysyi eilen, olenko ollut jossain reissussa. Sen verran on väri päässyt tarttumaan tähän naiseen. No ne ulkohommat ja muhun todella tarttuu aurinko vaikka olisi 30 suojakertoimet... Viimeisetkin sisäohjaukset loppuivat viime viikolla. Tai kesäkuussa on vielä parin tunnin vuorot sisätiloissa. Mikä on kyllä tosi ihanaa. Tulla ulkoa kuumuudesta sisälle viileään. Sitten mä oon pyöräillyt ahkerasti sen mitä oon pystynyt ja uimassa ja vesikävelemässä oon käynyt myös. Stadikalla ja Kumpulassa lapsen kanssa. Stadikka saa täydet pisteet kyllä kahvilan puolesta. Siellä on loistavaa kahvia, jonka saa kauramaidolla! Ja muutenkin myös terveellistä välipalaa. Lisäksi kiitos myös kassalle, joka hyvitti ostamani 10x kortin, kun hankin kausikortin. Maksoin vain välistä niiden erotuksen. Syyskuun puoliväliin voin huoletta käydä niin Kumpulassa kuin Stadikallakin. Ja sitten voin hankkia kausirannekkeen Kuusijärven talviuintipaikkaan! Jotain mitä odottaa syksyllä :D


maanantaina töissä, treeni metsässä
Maanantaina ohjasin metsässä, Keskuspuistossa, Intianpuistossa.. Ja sitten lopulta sisällä. Eilen myös ohjaukset ulkona, lukuunottamatta illan Method Putkisto tuntia. Maanantailta esimerkki luonnon omasta tasapainolaudasta. Mikään tasapainolauta ei vedä vertoja kivelle. Kun teet yhden jalan maastavedot ja kyykyt terävän kiven päällä, tuntuu tasapainolaudan päällä sama liike turhankin iisiltä :) Kokeilkaa!


Susanna ja yhden jalan kyykky kuulan kanssa kiven päällä

Lisäjännitystä vartalonympäripyöritykseen saa kun peruutat kapeaa penkkiä pitkin



ja etuheilautuksissa ehdottomasti kädet irti kuulasta - flippiä heilautuksen sijaan


Tänään sitten sama meno jatkunut. Aamulla heti ulos ohjaamaan. Päivällä oli paussi ja oltiin lapsen kanssa muutama tunti Kumpulassa. Mä en tosin päässyt veteen, olin aamupäivällä olkapään magnettikuvauksessa ja kun olkapäähän pistettiin varjoainetta, oli uinti kielletty. Oli huomattavasti iisimpi kokemus kuin viime syksyinen kaularangan kuvaus. Nyt päähän ei laitettu haarniskaa, mut vain tungettiin sinne putkeen. Käden puudutus ja varjoaineen pistäminen olkapäähän ei kyllä ollut yhtään kiva juttu, mutta kestin senkin kuin nainen! Loukkasin olkapään helmikuussa, kun Volvon ohjaustehostin levisi. Siitä asti se on ollut kipeä, vaikka olen kyllä tunnit vetänyt siitä huolimatta. Tässä kohtaa on taas pakko todeta miten kiva olisi olla toisella töissä.. Ja että hiton auto..



Illalla sitten tuntia vetämään ja koska kädellä ei saanut nostaa mitään eikä sitä rasittaa, veti yksikätinen ope tunnin. Näytin liikkeitä yhdellä kädellä ja mahtava tunti saatiin aikaiseksi. Kyllä nää naiset on super! Niin kuin Kumpulankin naiset. Ja kaikki mun tuntilaiset ja ohjattavat. 





Tänään ja sunnuntaina teetätin ulkotunneilla hauskaa ja tehokasta liikeparia. Ensin etuheilautus, heitto, juoksu perään ja sama kentän halki. Sitten kuula käteen ja täysillä juoksu oman maton luo ja siinä 20 istumaannousua. Pari kierrosta kun tekee tunnin loppuun, on se aika hyvä setti. Tän päivän tuntilaiset nimesi tän siskonpediksi. Patjat vierekkäin, siskonpetiin. Kun joskus ehdin kirjoittaa sen kirjan, on mulla mahtava repertuaari eri liikkeiden nimiä :D


heilautus - heitto - juoksu perään
..ja 20 istumaannousua - Siskonpeti
Vaikka mun kesäloma ei vielä ole alkanut, kyllä tää semisti lomalta jo tuntuu. Ulkona liikkuminen on niin mahtavaa ja näillä keleillä vielä. 



Ja vielä kun saisi tän olkapään pian kuntoon ja kaikki järjestyisi parhain päin, olisin tosi tosi kiitollinen kaikesta. Välillä yrittäjän elämästä saa liian ruusuisen kuvan ja harva puhuu asioista kovin suoraan. Työelämässä kun muutenkin kaikki joutuvat antamaan itsestään niin täydellisen kuvan, jotta mikään ei haittaisi työntekoa tulevaisuudessa tai kukaan ei pääsisi nappaamaan töitä toiselta, heikommalta. Ihmiset yrittävät mun mielestä olla liian reippaita, ja kantaa usein liian isoa taakkaa sydämellään puhtaasti sen takia, että pelkäävät työnsä puolesta. Välillä toivon, että maailma ei olisi niin julma paikka. Kiitos täytyy edelleen antaa mun upeille ja ihanille asiakkaille, jotka ootte myös mua tsempanneet kun jotain on sattunut, ettekä ole kadonneet minnekään. Vaan päin vastoin, määrät tunneilla vain lisääntyvät ja lisääntyvät koko ajan.

2 kommenttia:

  1. Hei!
    Kuinka aloit liikkumaan kaularangan pullistuma jälkeen tai muutit liikkumistasi. Olen nimittäin itse nyt samassa tilanteessa,tosin minulta piti pullistuma leikata.Epäilen,että olen rikkonut itseni liian rajua salitreenillä,väärillä asennoila ja olemattomalla kehonhuollolla. Nyt toivon leikkauksen jälkeen,mutta mietin että kuinka uskallan liikkua jatkossa.Kävelylenkkiä nyt olen tehnyt. T:Ilona

    VastaaPoista
  2. Moi Ilona,
    Mun kaularangan pullistuma on niin minimaalisen pieni, että en joutunut missään vaiheessa rajoittamaan liikkumista. Eli ihan erilainen tilanne kuin sinulla. Kannattaa kysyä fysioterapeutilta tarkempia ohjeita kuntoutukseen leikkauksen jälkeen. Mulle oli lähinnä ohjeena välttää pään kiertoliikettä, mutta eihän sitä pysty millään välttämään koko aikaa. Vaikka autolla ajaessa kaistan vaihtaminen ei ole ihan turvallista vilkaisematta olan yli.. Tsemppiä sulle kuntoutukseen! Terkuin, Hanna

    VastaaPoista