Sports Lady®

13.6.2016

Arjen haasteita ja hyötyliikuntaa

Sunnuntaina vietettiin Helsinki päivää, pyöräiltiin Helsingin syntysijoille, Vanhankaupungin koskelle. Käytiin ystävän ja lasten kanssa Tekniikan museossa ja Koskenrannassa pullakahvilla. Mä join kahvit ilman pullaa. Ois sitä ollut vaikka mitä Helsinkipäivän ohjelmaa, mutta fudistreenit ja työt vähän rajoitti meidän juhlintaa. Oisin kyllä mieluusti mennyt Kaisaniemeen konserttiin :) Iltapäivällä sitten lapsi fudistreeneihin ja minä kuulatuntia pitämään Kumpulaan. Oli mahtava meininki taas tunnilla. Instassa @sportsladyh maistiaisia videon muodossa tunnilta.

Mukavasti sujunut viikonloppu kuitenkin koki pienoisen kolauksen. Ennen tuntia kävin pienellä kävelyllä ja kun tulin takaisin autolle, se ei päästänyt taas sisään. Ei virtaa. Rauta-avaimella pääsin taas sisään, mutta mitään ei tapahtunut. Aikaisemmin vahingosta viisastuneena olin ottanut Autoliiton Plus jäsenyyden. Se korvaa vaikka mitä. Palveluun sisältyy mm. tiepalvelu, polttoaineen tuominen, renkaanvaihto, hinaus, apuvirta, tarvittaessa sijaisauto tai muu kuljetus tai tarvittaessa jopa majoitus. Täältä voit lukea lisää. Aivan loistava palvelu. Vuoden jäsenyys on sadan euron paikkeilla. No, autoon ei saatu virtaa. Tilattiin hinausauto taas ja vietiin korjaamolle. Me käveltiin lapsen kanssa sitten Kumpulan Parmesaniin syömään. Ja sieltä otettiin taksi kotiin, Autoliitto maksoi senkin. Harvoin sitä mustalla mersulla tulee kuulatunnilta kotiin :D Edellisen leviämisen jälkeen olin jo päättänyt, että auto menee myyntiin mutta enpä vielä ehtinyt sitä tehdä kun levisi jo uudestaan.

Tänään niitä pyöräilykilometreja sitten on kertynyt. Aamulla pyöräiltiin lapsen liikuntaleirille ja sieltä mä jatkoin asiakkaille. Pyöräilyä siellä täällä ympäri Helsinkiä pitkin päivää asiakkailla, lapsen haku fillarilla ja illan kuulatunnin jälkeen olin kyllä aika valmista kauraa löhöämään sohvalla. Mutta mikäs tässä pyöräillessä kun on hyvät kelit. Torstaille ois kiva saada auto, kun on vettä luvattu.. Kivempi tulla ulkotunnilta kastuneena autolla kuin pyörällä :D Ja itse asiassa kyllä mä muutenkin pyöräilisin, mutta Helsingin ulkopuolella olevien asiakkaiden treenit tuottaa hieman haasteita kun käyn asiakkaiden kotona vetämässä treenejä. Onneksi mulla on aivan parhaita asiakkaita jotka sitten joustaa ja tulee mua lähemmäs, jotta päästään treenaamaan. Kiitos ootte ihania <3

Huomenna taas pyörän selkään aamusta. Viikon vinkit: 1) hyötyliikkukaa kun on hienot kelit 2) ottakaa myös hyvä vakuutus ja Autoliiton jäsenyys jos autoilette. Niistä ei koskaan ole haittaa ;)

Loistavaa viikkoa ja hyviä treenejä :D
Niin ja Sports Ladyn facesta löydät muutaman venyttelyvinkkivideon. Liikkuvaa kuvaa harvoin postaan tänne, mutta Instasta, Facesta ja Snapista sitä löytyy! Mulla ainakin tuntuu jaloissa heti pyöräilyn lisääntyminen. Ihan kuin joku olisi vaihtanut mulle jalat. Argh. Kehoa pitää huoltaa joka päivä, niin hassulta kun se ehkä monesta kuulostaa. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Säästyt loukkaantumisilta ja voit 100 % paremmin muutenkin. Olotilassa on huima ero! Mä oon venytellyt aamupäivällä ja sitten illalla pidempi kehonhuolto. Iltapäivällä vesikävelyä. Kehonhuoltoa tänään puolitoista tuntia. Ja se kiittää :)

1. Onpas ikävää, että muuten mukavan päivän jälkee heittäytyy auto rikkinäiseksi. Mulla oli myös samantyylinen ongelma vähän aikaa sitten, että ei mikään toiminut, mutta vaihdoin vaan akun ja kaikki ongelmat ratkesi. Hyvä, että sait kuitenkin hinauspalvelun auttamaan ja pääsitte jatkamaan matkaa.

2. Hyvä palvelu kyllä ja että vielä taksinkin maksoivat. Pari päivää sitten autoni jouduttiin käynnistämään apuvirralla. Onneksi en myöhästynyt töistä tämän takia.

3. Tiepalvelu on kyllä loistava palvelu! Siskollani vanhempi Toyota teki samanlaisen tempun Etelä-Savossa kun olimme kesällä retkellä. Auto ehti seistä kolme tuntia auringossa eikä lähtenyt käyntiin tai ovet auenneet. Tiepalvelun kautta saimme apua ja auto taas pääsi jatkamaan matkaa. Onneksi ei sentään hinauspalvelu tarvinnut. https://www.hinauslevainen.fi/hinauspalvelut

4. Kätevä jos tiepalvelukin sisältyy tuohon. Meillä ei jäsenyyttä ole, mutta on kaikki numerot tallennettuna meidän puhelimeen varmuuden vuoksi. Kiva jos tuon taksin saivat maksettua.

5. Energinen postaus, mutta auton temppuilu ei ole mukavaa luettavaa. Meillä on täyssähköauto ja minua kyllä vähän pelottaa sen kanssa joskus olla liikkeellä, etenkin jossain kauempana. Koko auto on täysin akun varassa eikä noita sähköautoja voi edes kotikonstein hinata. Niinpä minullakin on vakuutus, ja puhelimessa tiepalvelun ja hinauspalvelun numero. Nämä vähän helpottavat oloa.

6. Tuo on melko kätevää, jos esimerkiksi myös tiepalvelu sisältyy jäsenyyteen. Autojen kanssa kun voi yllättäenkin tulla ongelmia. Meillä on 24/7 tiepalvelun numero kyllä tallessa, mutta ei ole koskaan sille tullut tarvetta. Toivotaan toki, ettei tulekaan. Täytyy myös näitä jäsenyyksiä katsella.