Sports Lady®

Sports Lady®

27.12.2015

Aamun parantavat kauneusjuomat ja back to basics


Joko te olette päässeet alkuun treenien kanssa? Tai miten moni on treenannut myös joulun aikaan? Mä kävin salilla eilen ja teki kyllä hyvää pitkästä aikaa. Mulle tuli lomalla se "pakollinen" treenitauko. Tai olisin mä sielläkin treenata voinut, mutta joskus on hyvä antaa kropan levätä lihaskuntotreeneistä vallan ja keskittyä vallan muuhun. Eilen oli melkoisen käsi/keskivartalopainotteinen treeni. 


Reissun jälkeen ollaan kyläilty joka päivä jossain, joten ihan normaaliin arkirytmiin ei ehkä syömisten kanssa ole vielä päässyt. Mutta tänään sitten, kun arki taas alkoi. Aamiaiseksi tein vihersmoothien ja porkkana/inkivääri -shotin. Eilen lapsella oli 6 tuntia kestävä turnaus ja seisoin tuntikaupalla kuplahallilla. Olin aivan jäässä kun päästiin kotiin (vaikka mulla oli Canada Goose ja talvikengät ja paljon vaatteita päällä) ja tänään aamulenkillä oli myös tosi jäätävä meininki. 45 minuuttia kävelin reippaasti, mutta sittenkin olin ihan jäässä taas. Inkiväärishotti olikin siihen kylmyyteen loistava apu ja nyt on jo loisto olo. Katsotaan miten jäässä olen kohta kun lähdetään luistelemaan :D

Inkivääri

Inkivääri sisältää liudan ainesosia, kuten kapsaisiinia, beta-karoteenia, kurkumiinia, salisylaattia ja kaffeiinihappoa, jotka kaikki vähentävät kipua ja tulehdusta. Sanotaankin, että inkivääri on yksi luonnon parhaita omia lääkkeitä esimerkiksi erilaisia tulehdustauteja vastaan. Kiinassa inkivääriä on käytetty jo ammoisista ajoista myös reumatautien hoitoon, ja nykyäänkin inkivääriuutteita käytetään lievittämään reumaattisten sairauksien aiheuttamaa kipua ja edistämään nivelten notkeutta.

Siinä missä inkivääri on äärimmäisen lääkinnällinen, on se oiva apu myös kauneuteen. Inkiväärin nauttiminen voi hidastaa ikääntymisen merkkejä. Inkiväärillä on noin 40 antioksidanttista ominaisuutta, jotka estävät vapaiden radikaalien aiheuttamia vaurioita ja suojaavat ihoa ikääntymiseltä. Inkivääri voi myös tasoittaa ihon sävyä ja parantaa sen kimmoisuutta.


Smoothie

1/2 ltk baby pinaattia
sellerin varsi
1 sitruunan mehu
2 dl vettä
1 tl himalajan ruususuolaa

Shotti

7 pientä porkkanaa
iso pala inkivääriä (puolen kämmenen kokoinen)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti