Sports Lady®

Sports Lady®

29.10.2015

Ihonhoitorutiinit


* yhteistyössä EkoPharma

Ensinnäkin iso ihmetys eilisen postauksen kommenttiosioista. Sain viestejä, että kommentit eivät tulleet perille. Huomasin itsekin myöhään illalla, että kommentteja kokonaista nolla eiliseen postaukseen. Aikaisemmin olen kuullut samaa.. Yritin selvittää mistä asia johtuu, mutta siihen ei löytynyt suoraa vastausta. Tiedän, että monet teistä ovat osallistuneet arvontaan, mutta kommentit eivät jostain syystä ole päätyneet blogiin asti. Koska minulla on aikaa tähän päivään asti ilmoittaa Messukeskukseen 2 onnellista lipun haltijaa, pyydän että laitatte meiliä minulle hanna@sportslady.fi. Arvon näistä sitten liput. Ennen klo 15:ttä.

No sitten itse aiheeseen.. Ajattelin kirjoittaa hieman mun ihonhoitorutiineista. Muistan 17-vuotiaana olleeni jossain meikkikutsuilla, missä kutsujen pitäjä sanoi että silmänympärysvoidetta pitää alkaa käyttää jo nuorena ettei rupsahda. Ostin tietysti heti silmänympärysvoiteen. Hän tietysti koitti saada tuotteitaan kaupaksi, mutta olen aina uskonut siihen että kun pitää ihosta hyvää huolta niin se kantaa pitkälle. Aina kasvohoidossa kuulenkin sen, miten hyvä iho mulla on. 

Olen nuoresta asti koittanut pitää ihosta hyvää huolta. Lisäksi mulla on niin herkkä iho, että marketin kosmetiikka ja meikit ei ole sille koskaan sopineet. Pakostakin olen joutunut panostamaan kunnon tuotteisiin. Viime vuosina olen kuitenkin siirtynyt Stockan purkeista luonnollisempaan suuntaan. Luonnon- ja luomukosmetiikassa usein on valitettavasti se ongelma, että ne eivät hoida kunnolla. En ollut vielä sellaista sarjaa löytänyt, ennen kuin törmäsin näihin EkoPharaman tuotteisiin. Aikaisemmin käytin jotain luonnollista rasvaa, mutta lopulta on pakko kaivaa Biothermin putelit esiin jotta saa naaman pelastettua. Valitettavasti "hyvä ja kallis" kosmetiikka sisältää usein paljon turhia ainesosia ja tukkii ihoa. Sen kautta elimistöömme kulkeutuu turhia, sinne kuulumattomia, ainesosia. Joten siirtymistä olen tehnyt vähitellen. 

Sen lisäksi, että käytössä on hyvät tuotteet, on suurin merkitys mun mielestä sillä mitä syö ja juo. Mun iho parani merkittävästi sen jälkeen kun lopetin light-limujen tai light-energiajuomien käyttämisen. Tai ylipäätään lopetin kaikki keinotekoiset makeutusaineet, joita on valtavasti joka paikassa. Myös niissä "terveellisissä palautusjuomissa ja patukoissa". Maitotuotteiden vähentämisellä ja tällä hetkellä niiden minimaalisella käytöllä on ollut myös iso vaikutus ihoon. Maito lisää kehon tulehdustilaa ja valitettavasti naamasta näkee paljonko sitä rahkaa on tullut syötyä. Maitotuotteet ruokkii myös ihon tulehdustilaa. Ja sokeri. Sitä nyt ei tarvitse mainitakaan.. Sehän vanhentaa meitä aivan valtavasti. Naamasta näkyy heti jos on tullut nautittua karkkeja. Naamasta näkee melkein jokaisella ihmisellä sen mitä hän syö ja juo. Iho kertoo tosi paljon elintavoista.  

No sitten se vedenjuonti tottakai. Se kaunistaa kyllä. Reippaasti kannattaa nauttia vettä päivän aikana. Moni panostaa kalliisiin tuotteisiin, mutta ei huomioi ravinnon merkitystä tai veden juomista. Tottakai hyvillä tuotteilla saa paljon korjattua, mutta miksi ei lähtisi ajattelemaan kauneutta sisältä ulospäin. 

I love me -messujen yhteydessä löysin EkoPharman tuotteet. Sain testiin ennen messuja mustaherukkaöljyn. Se on suunniteltu myös herkälle iholle. Öljyjen kanssa mulla on aikaisemmin ollut se ongelma, että iho ei tykkää niistä. Vaikka ne olisi miten hyviä ja luomuja ja muuta. Mustaherukkaöljyn totesin sopivan iholleni. Messuilla sitten vastaan tuli tämä Tyrni -sarja. EkoPharma Professional on maailman laajin luomulaatuinen ammattikosmetiikkasarja. Tällä hetkellä mulla on käytössä Tyrni -linjan tuotteet. Ne uudistavat ihoa ja ravitsevat ihosoluja. Taikasanat "ennenaikaisen ikääntymisen ehkäiseminen" ja "antioksidanttiteho" ovat tämän sarjan valtteja. Tuotteissa on paljon A- ja C-vitamiinia.

Sitten niihin rutiineihin. Aamuisin puhdistan kasvot puhdistusmaidolla ja perään kasvovesi. Sitten levitän silmänympärysvoiteen, laitan kollageeniseerumin ja sen päälle päivävoiteen. Iltaisin sama rutiini. 


Kerran viikossa kuorin kasvot kuorinnalla. Sen päälle olen laittanut aina kollageeninaamion. Naamion voi jättää myös yöksi ja sen kanssa voi lähteä myös ulkoilemaan. Viikonloppuisin olen saattanut tehdä kuorinnan aamulla, laittaa sen jälkeen naamion ja lähteä aamukävelylle ennen aamiaista. 



Tuotteet ovat mun mielestä vielä tosi kohtuuhintaisia. Ja tämän oman käytön ja kokeilun perusteella voin myös sanoa, että hinta/laatu -suhde on erittäin hyvä. Täältä voit katsoa lisää tuotteista. 

Sanotaan, että kun vaihdat puhtaaseen ja luomuun kosmetiikkaan, saattaa iho hieman oireilla aluksi. Tulla epäpuhtauksia. Mulle tuli pitkästä aikaa finni leukaan. Ihan tosi huomaamaton sellainen. Pieni. Se lähti pois päivässä. Ajattelin, että niitä olisi tullut enemmän, mutta  en usko että siellä on ollut kovinkaan paljon töhnää mitä pungeta ulos. Mutta siis ei kannata pelästyä, jos iho reagoi kun aloitat uudet tuotteet. Se vain puhdistaa itseään. Tuotteet eivät ole huonoja, vaan ihosi puhdistuu. Just keep going ja olet puhtaammalla tiellä! Rakastan tätä sarjaa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti