Sports Lady®

Sports Lady®

23.3.2015

Blogirinki ja Sports Lady


Hei ihanat! Toivottavasti teidän viikko on alkanut hyvin! Mä olen ollut koko päivän työn touhussa aamusta asti ja ehdin aamulla kyllä tehdä aamulenkin ennen aamiaista ja sen jälkeen tehdä myös oman treenin Kisahallilla ennen päivän ekaa asiakasta. Vauhdikas alku taas tähänkin viikkoon! Tästä päivästä alkaen mun blogi löytyy myös Blogiringistä. Kuitenkaan blogin osoite ei muutu, ja jutut pysyvät ennallaan. Löytyi mieluinen yhteistyökumppani ja sivusto jonka osana ollaKannattaa ehdottomasti tsekata Blogiringin blogit! Löydät uutta luettavaa ja blogit on listattu kategorioittain.

Ajattelin kertoa teille uusille lukijoille kuka olen ja mitä teen. Ja esittäytyä myös sivuston muille blogeilleMistä tykkään ja mistä kirjoitan? Millaisia juttuja tästä blogista löytää?  

Marraskuussa 2014 tuli neljä vuotta täyteen blogin historiassa ja olen kirjoittanut oikeastaan joka päivä. Kirjoituksia löytyy pitkän ajan takaa. Ja niin kuin itse olen oppinut uutta ja muuttunut ihmisenä näiden vuosien ja eri elämäntilanteiden aikana, on blogi kasvanut mukanani. Aloitin kirjoittamaan kun vaihdoin alaa. 12 vuoden toimistossa istumisen jälkeen aloitin työt liikunnan ja hyvinvoinnin parissa.


Viikko sitten kirjoitin esittelytekstiä itsestäni ja blogista. Yritin tiivistää siihen olennaisen. Ensin kirjoitin siihen myös miten treenaan itse ja mistä tykkään kirjoittaa. Siitä tuli kuitenkin kamalan pitkä ja karsin pois kaiken ylimääräisen. Haluan kuitenkin nyt hieman esitellä kuka olen ja mistä pidän ja mistä kirjoitan. Ja toivottaa kaikki uudet lukijat tervetulleeksi!


Sports Lady blogia kirjoittaa Hanna, 38-vuotias 7-vuotiaan pojanvesselin äiti. Iloinen ja positiivinen tyyppi, joka haluaa tartuttaa sen muihinkin. Vielä 2010 olin töissä Helsingin Pörssissä, Nasdaq OMX:ssä. Lähdin aamuisin töihin mekko päällä ja korkkarit jalassa. Harrastin tanssia, salia ja lenkkeilin. Sitä ennen ratsastus vei koko nuoruuteni. Monet lajit ovat tulleet tutuksi, olen aina tykännyt kokeilla ja oppia uutta. Tällä hetkellä liikun silloin kun ehdin, päivittäin. Aika paljon työn puolesta ja muutenkin elämäntyyli on liikunnallinen ja aktiivinen. Valmistuin PT:ksi 2011 alussa ja perustin yritykseni Sports Ladyn. Samaan aikaan olin töissä muutaman kuukauden koulutus- ja liikuntapalveluja tarjoavassa yrityksessä. Sieltä tieni vei CocoVi Barin ravintolapäälliköksi. Cocovi ajoilta olen ammentanut paljon nykyistä näkemystäni ravitsemukseen. Baari kuitenkin lopetetti toimintansa Helsingissä 2012 lopulla, se oli aikaansa edellä ja asiakkaita ei riittänyt. 2013 alusta sitten päätin alkaa täysipäiväiseksi yrittäjäksi. CocoVin työn ohella olin tehnyt töitä myös oman yrityksen kanssa. Vedin yrityksissä kuulatunteja ja minulla oli yksityishenkilöitä valmennettavana.


Nyt yrittäjän elämää on takana kaksi ja puoli vuotta. Pidän kahvakuulatunteja yrityksissä ja myös kaikille avoimia tunteja. Viikotuntivalikoimaan sisältyy myös Method Putkisto ja MP Pilates -tunnit. Suurta osaa toiminnassa ovat henkilökohtaiset treenattavat. On painononpudotus -projekteja ja ihan viikottaista treeniä vakkariasiakkailleni. Osan kanssa treenataan pari kertaa viikossa. Suurimman osan asiakkaistani treenaan heidän kotonaan. Näin asiakkaalta säästyy valtavasti aikaa kun ei tarvitse siirtyä salille tai pakata laukkua. Salillakin treenataan toki, mutta pääpaino ohjauksissani on oman kehon painolla ja kahvakuulalla. Yksityisasiakkaiden lisäksi vedän pienryhmätreenejä ja ohjattavana on myös pariskuntia ja perheitä. Tapaan osan asiakkaista myös ainoastaan ravinto-ohjauksen merkeissä. Pidän myös luonnollisen ravinnon ja raakaravinnon kursseja. Yhden naisen yrityksessä olen saanut tehdä valtavasti töitä ja olen ylpeä siitä, että olen pärjännyt näin hyvin. Kiitos siitä kuuluu myös ihanille asiakkaille, ystäville ja yhteistyökumppaneille jotka ovat matkan varrella minua tukeneet ja minuun aina uskoneet. Tämän yrittäjyyden taipaleen aikana olen myös kouluttanut itseäni koko ajan. Uskon ja ajattelen niin, että ohjaajana olet juuri niin hyvä kuin viimeisin ohjauksesi on ollut.


No sitten on tietenkin tämä kirjoitaminen.. Toivon, että blogista paistaa läpi se aito minä. Tykkään kirjoittaa ja tykkään kuvata. Aloitin blogin yksinkertaisesti sen vuoksi, että alanvaihto ja liikunta olivat niin isoja muutoksia elämässäni. Ja rakkaita asioita. Olen myös luonteeltani sellainen, että kun aloitan jotain, teen sen täysillä enkä luovuta. Haluan aina ajatella, että kaikki onnistuu. Haluan myös blogin avulla tuoda esiin sitä ajatusta, että kannattaa kuunnella sydäntään. Tehdä niin kuin se sanoo, olemme täällä kuitenkin vain kerran. Pitää toteuttaa omat unelmat ja uskoa itseensä. Blogin kanssa on ollut paljon hienoja yhteistyökuvioita ja lähiaikoina on tulossa vaikka mitä kivaa ja en malta odottaa että pääsen niistä kertomaan.

Mitä muuta sitten.. Tykkään käydä aamuisin lenkillä. Salilla treenaamisen lopetin melkein vuosi sitten ja treenaan nykyään kotona ja ulkona oman kehon painolla sekä kahvakuulan kanssa. Tosin Kisahallilla käyn välillä heilumassa myös painojen kanssa. Kotona teen myös Pilatesta ja Method Putkisto -syvävenyttelyä. Pojan kanssa lasketellaan, luistellaan, pyöräillään ja käydään pelaamassa pingistä tai seinäkiipeilemässä. Niin, ja sitten vedän toki tunteja. Kahvakuulaa, Method Putkistoa ja MP Pilatesta. Töiden ohella suoritin Method Putkisto ja MP Pilates kaksoistutkinnon kuluneen vuoden aikana. Tällä hetkellä on sellainen olo, että keskityn yrityksen toiminnan tehostamiseen ja kasvattamiseen. Viime vuodet olen tehnyt joko kahta työtä, tai sitten yhtä työtä 24/7 yrittäjänä ja opiskellut sen ohella. Ja ollut kaksin lapsen kanssa. Kaipaisin kuitenkin rinnalle jonkin oman harrastuksen. Jotain muuta luin liikuntaa, se on kuitenkin työni ja elämäntapani. Parhaiten rentoudun luonnossa, puhelin kiinni ja hyvää seuraa. Silloin alkaa luovuus kukkia. Haluaisin opetella valokuvaamista ihan kunnolla.


Blogissa kirjoitan treenaamisesta ja täältä löydät treenivinkkejä niin kahvakuulaan kuin oman kehon painolla harjoitteluunkin sekä kehonhuoltoon. Rakastan ruuanlaittoa ja blogista löydät myös terveellisiä reseptejä, jotka usein ovat maidottomia ja gluteenittomia. Suosin itse puhdasta, luonnollista, mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa. Ruuan pitää kuitenkin olla enemmän gourmeeta kuin muovirasiameininkiä. Tykkään myös matkustaa, kirjoittaa erilaisia kauneusjutuja ja testailla erilaisia tuotteita tai palveluita. Vaikka elämäntapa on tällainen, terveellinen, en todella ole mikään tiukkapipo asioiden suhteen. En pakota muita elämään kuin itse elän, mutta ilokseni huomaan miten se kuitenkin on tarttunut lähipiiriin :) Kohtuus kaikessa on hyvä elämänohje.

Laittakaa rohkeasti kommentteja. Minusta olisi ihana kuulla myös enemmän keitä sillä puolella on ja millaisia ajatuksia mun tekstit teistä herättää. Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. Ihanaa alkavaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti