Sports Lady®

Sports Lady®

10.7.2013

Aamulenkki ja Sisilia fiilistelyä


Eilisen reissun jälkeen teki hyvää päästä liikkumaan kevyestiTein reippaan kävelylenkin yhdistettynä kauppareissuunAamulla tuli nukuttua pitkäänFiilistelin illalla myöhään vielä Sisilian matkoja ja otan äkkilähdön sinne ensi viikon alussa hyvin todennäköisesti. En ollut suunnitellut mitään omille lomaviikoillekun pikkumies menee isälleen. Mä olin ajatellut että kierrän vain asuntonäyttöjä ja yritän etsiä meille kotiaMutta kotipa löytyi ja nyt mulla on kaksi viikkoa aikaa tehdä mitä vain eikä mitään sovittuna! Ja yksin on mukavampi lomailla jossain reissussa kuin kotinurkissa!

Mä oon aivan italiafriikki ja siellä on tullut useasti käytyäRoomassa kolmisen kertaa (vain neljä?)Como järvellä kolme kertaa ja sitten MilanoAnconaChiavariPorto finoNapoli ja Pompeji ja monta muutakin paikkaa on nähtyMutta Sisiliaan mä en ole koskaan päässyt vielä! Olen kyllä aina halunnut mennä! Ja legendaariset Kummisetä leffat nyt on aivan parhaitaCorleonen kylä on saaren länsi puolellaja sinne olisi Taorminasta (tai minne sitä nyt sitten siihen lähistölle päätyykin) kolmen tunnin ajomatkajos vuokraisi autonMatkakuume vain kiihtyy ja kiihtyy.




Onko teistä joku käynyt Sisiliassa? 
Hyviä vinkkejä tai ihania hotelleja?

13 kommenttia:

  1. ei ole sillä suunnalla Italiaa tullut käytyä. Gardalla oltiin häämatkalla muutama vuosi sitten.Haaveissa näin äitinä olisi kanssa joskus päästä Italiaan ihan yksinään..

    VastaaPoista
  2. Sisilia on ihana. Jos Taormina / Naxos alueelle päädyt, niin juurikin tuo Corleone on suositeltava vierailupaikka. Itse tykkäsin kyllä Etnastakin ja Syrakusa oli hieno. Cefaluun jos menet, on Palermo lähellä, suosittelen! Cefalusta pääsee Palermoon kätevästi junalla, ei kannata autolla lähteä. Cefalusta on lyhyempi matka myös Sisilian saaren toiseen laitaan eli Marsalaan, Ericeen ja Trapaniin, joko valmiilla retkellä tai sitten vuokra-autolla paras mennä. Trapanissa kannattaa vierailla suola-altailla ja ostaa kotiinkin isorakeista suolaa. Itse tykkään Cefalusta enemmän paikkana kuin Taorminasta / Naxoksesta, mutta nämä nyt on mielipidekysymyksiä.

    Sen verran kannattaa Sisilian lomalla "höllätä" ruokailutottumuksista, että maistaa arancineja, riisipalloja joissa jauheliha / pinaatti täyte, njam! Mä tykkäsin myös kasvis-ja kalaruoista siellä ja Palermossa olen syönyt elämäni parasta kalarisottoa. Paikallinen marsipaani on hienon näköistä, ei välttämättä ihan niin hyvänmakuisat. Jäätelöllä tietty kannattaa herkutella, kuten aina Italiassa.

    Ihanaa lomaa sulle!

    VastaaPoista
  3. Taormina on ihana paikka ja siellä ravintola L'Orolgie (tai jotain sinne päin, pianobaarin yläpuolella) ihan paras! Hyvää matkaa!
    Eija

    VastaaPoista
  4. Oltiin tuossa kesäkuun alussa vanhempieni kanssa Cefalussa. Oli kyllä ihanaa! Käytiin Etnalla tutustumassa tulivuoreen ja sit parilla ohjatulla retkellä mm. Taorminassa ja Palermossa. Voooi ku pääsiskin takasi äkkiä <3

    Minäki oon kyllä Italia-fani. On tullut nähtyä Milano, Venetsia, Maranello, Firenze, Rooma, Pisa jne.. :)

    Hyvää matkaa! Olet rohkea kun matkustat yksin, itse en uskaltaisi :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos vastauksista! Mulle kun on Sisilia ihan uusi paikka niin mielellään otan vinkkejä! Katsotaan minne mä päädyn. Huomenna ois tarkoitus varata matka. Ja jos reissaa yksin niin yleensä sitä tutustuu ihmisiin ja saa melkein hienompia elämyksiä kun yhdessä matkustaessa. Mutta toisen kanssa on aina kiva jakaa kaikki tapahtumat!

    VastaaPoista
  6. Yksin reissaaminen on ihan mahtavaa! Illallisen syöminen yksin vaan on tylsää ja tuntuu oudolta, erityisesti Italiassa ja Espanjassa. Mutta siitä selviää helpommin syömällä kunnon lounaan, jonka voi hyvinkin syödä yksin ja hankkia "illallistarpeet" vaikka hotellin partsille. Näin mä ainakin itse olen tehnyt. Ainakaan sen takia, ettei saa juuri sille hetkelle matkaseuraa, ei kannata jättää matkaa väliin - varsinkaan Sisilian matkaa :)

    VastaaPoista
  7. Ihanaa kun pääset reissuun, olen onnellinen puolestasi <3 Ja kiitollinen ystävyydestäsi. Hauskaa reissua Hanna!

    VastaaPoista
  8. Kävin keväällä ensimmäisen kerran yksin maailmalla, ja nyt kesällä olisi tarkoitus lähteä taas. Mä pidän kovasti yksin matkustamisesta, vaikka toisaalta myös matkaseurassakin on aina omat hyvät puolensa. Mutta niin kuin tuolla jo aiemmin kommentoitiinkin, niin sen takia ei missään nimessä kannata jättää matkustamatta ettei seuraa ole :) Uusiin ihmisiin tutustuu kyllä ja välillä on ihana olla täysin yksin maassa/kaupungissa jossa kukaan ei tunne. Etenkin kun säkin vaikutat todella helposti lähestyttävältä ja positiiviselta niin juttuseuraa löytyy varmasti jos sellaista vaan haluat :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos Minna :) Ja kiitos myös takaisinpäin sinne ystävyydestäsi!

    VastaaPoista
  10. Mulle on jotenkin Johanna käynyt aina sellainen tuuri, että en ole vielä yksin joutunut syömään. Matkustaminen yksin on ihanaa mutta seurassa myös tosi kivaa. Ja aina sitä tutustuu ihmisiin :)

    VastaaPoista
  11. @Elina: niinpä, yksin reissaaminen on mahtavaa! Ja mä kyllä luonteeltani olen niin sosiaalinen ja helposti lähestyttävä että aina saa seuraa. Huippua kun säkin reissaat yksin!

    VastaaPoista
  12. Sisilialaiset sanovat, että jos et ole käynyt Etnalla, et ole käynyt Sisiliassa. Viime syksynä Sisiliassa - tykkäsin.

    Katja

    VastaaPoista
  13. Etna on ehdottomasti listalla! Mä odotan tosi paljon reissua! Varmasti aivan ihana paikka!

    VastaaPoista