Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

23.9.2017

Viikon prioriteetit



Elämässä sattuu ja tapahtuu. Niin hyvässä kuin pahassakin. Nyt sanotaanko on ollut niin paljon noita molempia, että blogin päivittäminen on täysin jäänyt tältä viikolta. Pahoittelut siis hiljaiselosta ja ihanaa ja kiitos kun luette ja seuraatte blogia <3 Ja ollut lisäksi sitä työtä niin paljon, että ei ole vain ollut kaiken tämän kolmen asian vuoksi aikaa päivittää tänne kuulumisia tai hyvinvointia parantavia elämänohjeita. 

Viikko on mennyt lapsen kanssa puuhastellen, töitä tehden ja nukkuen. Nukkumiseen olen panostanut taas kerran. Yöunet ovat olleet 8-10 tuntisia ja ollaan yhdessä menty lapsen kanssa iltaisin nukkumaan. Uni on kyllä parasta ja tässä työssä on pakko levätäkin että palautuu. Mitäs muuta.. Venyttelyä, kehonhuoltoa, lepoa.. 

Tänään aamu alkoi taas mehulla. Siinä oli tällä kertaa:

1/2 kesäkurpitsa
1 omena
1 sitruuna
1 lime 
ja iso pala inkivääriä


Ihanaa viikonloppua ja nyt sitä luvattua intiaanikesää odottelemaan :D

Love
Hanna

18.9.2017

Maanantai ja uutta reseptiä testissä



Hyvää viikon alkua teille! Mun duunit starttasi uuteen viikkoon taas eilen Kumpulasta kuulatunnilta. Olisi pitänyt jaksaa venytellä taas eilen illalla tunnin jälkeen illalla, mutta se vain jotenkin jäi. Sen tunsi sitten kropassaan aamulla. Silloin kun rankan treenin jälkeen muistaa sen venyttelyn vielä parin tunnin päästä, tulee ihan erilainen olo kehoon aamuksi. Sanoin juuri illan venyttelytuntilaisillekin, että kotona pitäisi muistaa myös venytellä. Kolmesta neljään kertaan viikossa harjoitus kehittää, on se sitten mikä vain laji kyseessä. Sitä venyy paremmin, kun tekee sitäkin useammin. Sen vuoksi itse huollan useamman tunnin viikossa kroppaa. Ja olokin on ollut aivan erilainen viime vuosina kun tämän olen tajunnut aloittaa. 

Tämäkin päivä käynnistyi vihermehulla ja tänään aamulla mehussa oli kesäkurpitsaa ja kiiwiä. Ja nuo vakiot sitruuna, lime ja inkivääri. Se vaan tekee joka aamu niin pirteän startin päivään. Raikas, itsepuristettu mehu. Mehun lisäksi sitten paistettuja kananmunia, kaurapuuroa ja kahvia kauramaidolla iso kuppi..


PT-ohjauksia oli aamupäivästä ja sitten tulinkin kotiin kaupan kautta ja aloin laittaa ruokaa, jopa kokeilin pitkästä aikaa jotain uutta! Ystävä oli tehnyt thaimaalaisia kanapullia, ja ne kuulosti kehujen jälkeen niin hyviltä että oli pakko kokeilla täälläkin. Thaimaalaisen maut kun ovat sellaisia lapsen suuhunkin sopivia, joten ajattelin että uppoaa hänelle varmasti hyvin. Ja hyvinhän ne onnistuivat. Maistuivat myös mummille joka oli meillä syömässä tänään. Eipä ole hetkeen tullut kokeiltua uutta reseptiä, ja sitäkin hommaa voisi taas vähän elvyttää. Sitä kun niin helposti pyörittää arjessa niitä samoja ruokia viikosta toiseen. Mites teillä? Tuleeko testattua uusia juttuja usein?




Tuossa valmiit pullat menossa ensin paistinpannulle ja sitten uuniin. Paistoin tosiaan ne ensin pannulla, jotta tuli hyvä väri. Sitten uuniin noin 5-10 minuutiksi pariin sataan asteeseen. Lopullisesta tuloksesta ei tullut kuvaa napattua, kun hässäkkää riitti ruuanlaitossa ja pöydän kattamisessa. Kanapullat tarjoilin riisin ja sweet chili -kastikkeen kanssa. Ja fetasalaatin ja patongin. 

Täällä ruokavalio on muuttunut koko ajan kasvispainotteisemmaksi. Kalaa tulee syötyä kyllä pari kertaa viikossa, mutta broileria ei juuri lainkaan. Nämä kanapullat tosin oli poikkeus pitkästä aikaa. Punaista lihaa en olekaan syönyt pariinkymmeneen vuoteen. Ja maitotuotteet olen jättänyt myös vallan pois. Mutta gluteenia todellakin syön nykyään ja leipääkin joka päivä. Se oli jotenkin vuosia pannassa, kiellettyä. Kilpirauhasen vuoksi koitin sitä rajoittaa. Mutta nyt kun kroppa ja kilppari toimmii, niin ei ole mitään syytä jättää sitä pois. No toisaalta ihon tasaisuudessa kyllä huomaan leivän syönnin, muuten en missään. Iho on silloin paljon kuulaampi, kun leipää ei syö. Se on ainoa seikka miksi jättäisin leivän pois, mutta en jätä. Gluteenittomuus muoti-ilmiönä alkoi ehkä ärsyttää. Jos on syy olla syömättä sitä niin tottakai.. Mutta muuten. Kaikessa on joo varmasti jotain, mutta keho ja mieli voi tosi hyvin kun sille ei tarvitse koko ajan olla asettamassa jotain rajoja ja kieltoja. 

Kivaa alkavaa viikkoa ja pitää tällä viikolla testata jotain toistakin uutta reseptiä varmaan. Kivaa vaihtelua itsellekin! Muistakaa rento ote syömisiin ja liikkumiseen. Ei suoriteta syömistä ja urheilua. 

Xo
Hanna

17.9.2017

Viikon tunnelmia


Viikko hujahti taas mieletöntä vauhtia. Töitä töitä ja töitä ja kolme kertaa kävin pelaamassa. Varmaan siihen mennytkin niin paljon aikaa, että blogin päivittäminenkin vähän jäänyt tältä viikolta. Golf on vaan vienyt mut ihan mukanaan. Rakastan ulkoilua ja pelin haastetta. Kun tulee hyviä lyöntejä, ne kantaa pitkälle. Ja huonot unohtuvat. Tää viikko oli kyllä vähän haasteellisempi.. 







Keskiviikkona olin pron tunnilla. Korjattiin alku- ja loppuasentoa, jota kautta saatiin lyöntiä paremmaksi. Mutta sepä ei ollutkaan enää niin helppoa. Edellisestä kerrasta tunnilla oli liian pitkä aika, ja olin jo omalla tyylilläni ehtinyt lyömään koko kesän. Koska ajoin Pickalaan asti tunnille, teki mieli mennä tottakai pelaamaan sen jälkeen. Ei tietenkään koskaan pitäisi tunnin jälkeen mennä. Ja se oli kyllä yksi pahimmista kierroksista ikinä. Aiemmin olen pelannut täällä Seasidea ja Parkia, Forestia en koskaan. Siitä ei tullut kyllä lemppari. Sitkeästi vaan kiersin 18 reikää loppuun asti ja ajattelin, että seuraava kerta sitten helpompi. Ensimmäiset yhdeksän reikää pelasin toisen naisen kanssa, mutta hän lähti kesken ja jäin yksin. Peli ei kulkenyt kun en saanut ohjeita siirrettyä käytäntöön millään, oli tosi kuuma, mäkiä liikaa, liikaa päällä.. Ja toivoin jo melkein, että tulisi se Pickalan karhu ja söisi mut. No ehkä sitten seuraava kerta olisi helpompi.. 



Mutta eihän se seuraavakaan helppoa ollut. Tuusulassa kenttä oli litimärkä ja peli ei taaskaan kulkenut. Mietin jo olenko kadottanut koko taidon.. Pelasin kolmen miehen kanssa ja yksi oli ihmeissään mitä mulle oli tapahtunut, kun edellisellä kerralla yhdessä pelatessa peli kulki vähän eri tavalla. Nyt oli kyllä kamalan huono kierros taas. Mutta oli kiva kuitenkin pelata kun seuralaiset tsemppasi ja kannusti aina kun meni välillä hyvin.

Mutta lauantaina se ote alkoi taas löytyä ja oli ihana pelata. Ja hyvässä seurassa vielä perheen parissa. Aurinko paistoi ja oli niin mukava päivä kiertää ja pelata. Kyllä se tästä taas! Ensi viikolla jos parina päivänä pääsisi taas, sitten varmaan on taas ihan kiva pelata jos ote kerran alkaa nyt löytyä. Vaikeinta on hillitä hermonsa ja sitkeästi yrittää tehdä niin kuin on neuvottu. Kun tietää, että pallo lentäisi kyllä vanhallakin tyylillä. Mutta alkaa se uusikin tyyli näköjään vihdoin toimia :)

Illalla kuulatuntia pitämään ja tästä se työviikko taas alkaa. 

12.9.2017

Yrittäjän arkea


Toivottavasti teillä on käynnistynyt viikko mukavasti! Mä kotiuduin täällä juuri töistä. Tänään aloitin aamu ysiltä ja lopetin puoli kahdeksalta illalla. Viikon työt alkoi taas sunnuntai-iltana Kumpulasta normaaliin tapaan. Meillä oli kesän vika ulkotunti ja ensimmäinen kerta kun tuli vettä. Intianpuistossa on onneksi suuret puut, joiden alla on hyvä kuulailla sateelta suojassa. Vähän haikein mielin tuli kuulaa viskottua ja tällä viikolla siirrytään vallan sisälle sunnuntain ryhmän kanssa. Hyvin suosi säät tänä kesänä meitä! Hahaa jos niin voi sanoa. Ei siis satanut kertaakaan, ei yhtenäkään sunnuntaina. 




Tällä viikolla alkoi loputkin uudet tunnit. Viime tiistaina Kumpulassa aloitettiin tiistain Kahvakuula goes functional -ryhmän kanssa ja tämän viikon tiistaina alkoi Toukolan Teräksen seniorijumppa. Oli oikein kiva vetää tuntia tädeille, ikähaitari oli kuudestakympistä aina kahdeksaankymmeneen. Uuden musalistankin tein tätä tuntia varten. Tasapainoa ja lihaskuntoa pitää vain harjoittaa, samoin venytellä. Kaikki nuo ominaisuudet kun iän myötä meiltä kaikilta heikkenevät. Ja tämän työn suola onkin juuri se, että on ihan mahtava seurata ihmisten kehitystä. Iästä riippumatta. Aina voi kehittyä ja kuntoaan kohentaa, vaikka ikää olisi jo reippastikin. 

Mutta kun omat työt kiihtyy, saa olla tarkkana että lepoa ja kehonhuoltoa tulee riittävästi. Melkoista hienosäätöä ja tasapainottelua tää kyllä on. Urheilijan elämää.. Aikaisin pitää mennä nukkumaan ja muistaa rauhoittaa arkea. Tämä viikko tuleekin taas olemaan pitkälti työntekoa, lepoa ja syömistä. Tosin aion parina päivänä käydä kyllä golfaamassa. Huomenna on tunti Pro'lle pitkästä aikaa. Sitä odotan tosi paljon! Kivaa viikkoa kaikille! Muistakaa lepo ja kehonhuolto <3 Ja iloinen mieli!

Xo
Hanna

P.S. Päiväaikoja löytyy kalenterista muutamia, jos haluatte työpaikalle varata vielä jumpan tälle syksylle. Tai vaikka jumpan (kahvakuula, oman kehon painolla harjoittelu, pilates, syvävenyttely, toiminnallinen treeni jne...) omalle porukalle. Samoin on vapautunut yhdelle PT-asiakkaalle paikka. Siitä voi kysellä lisää hanna@anttipoika.com tai katsella nettisivuilta www.anttipoika.com valmennuksen erilaisista mahdollisuuksista. Myös parivalmennukset ja kaverivalmennukset ovat tosi suosittuja, sillä yhden hinnalla treenaakin kaksi samanaikaisesti!